‘Bescheidenheid siert de mens’ is een uitspraak die iedereen wel kent. Maar wat als die bescheidenheid het imago van het bedrijf een klein beetje in de weg zit? En al het moois wat het bedrijf biedt niet volledig uit de verf komt? Dan wordt het hoog tijd om ‘ns goed in de spiegel te kijken, een expert in de arm te nemen en aan de slag te gaan met de herpositionering van je bedrijf.
Directeur Paul Heerkens legt uit wat exact de beweegredenen waren om de huisstijl in een volledig nieuw jasje te steken. “Wij zijn al ruim 50 jaar specialist in dakbestratingen op de zogenaamde beloopbare daken. We verzorgen de bestratingen voor een dakterras, daktuin of parkeerdak. Ook zijn we veel betrokken bij (renovaties van) galerijflats. Waar vroeger een dak primair bedoeld was om een pand te beschermen tegen weersinvloeden, heeft een dak vandaag de dag zoveel meerwaarde. Denk alleen al aan het opvangen en afvoeren van water en het opslaan van energie. Er is zoveel mogelijk! Samen met partners zoeken we naar oplossingen en nieuwe toepassingen. En dankzij onze eigen innovaties zijn we in staat in te spelen en zelfs vooruit te lopen op ontwikkelingen in de markt. En dat doen we al meer dan 50 jaar op een goede manier.”
Expert zoekt expert
“Maar toch…ondanks onze expertise en ondanks ons vermogen om specialistische daken te maken die oplossingen bieden voor de vraagstukken waar onze klanten tegenaan lopen, gebeurt het dat klanten verrast reageren. Verrast omdat ze niet weten wat een dak te bieden heeft en wat wij hierin kunnen betekenen. En omdat wát wij doen gezien mag worden, schakelden we experts in om ons te buigen over onze herpositionering. Met de deskundige hulp van bureau Waal aan de Maas zijn wij hiermee aan de slag gegaan.”
Verschillende rollen
“Na in- en extern onderzoek werd duidelijk dat we verschillende dingen doen, dat we als het ware meerdere rollen hebben. Zo zijn we uitvoerder, want we verkopen en installeren onze systemen. Maar we zijn ook uitvinder, want we zoeken samen met de klant naar een passende oplossing én we zoeken steeds opnieuw naar innovatieve verbeteringen. Tot slot: we hebben inzicht, dankzij ons netwerk. We laten zien wat het dak kan betekenen voor de klimaatverandering en de verstedelijking.
Dit alles leidde tot dit eindresultaat en ik ben er trots op! Het past bij wie wij zijn, waar we voor staan en wat wij voor onze relaties kunnen betekenen. En dit komt mooi samen in onze nieuwe pay-off: HIGHER GROUNDS. Wij dagen iedereen uit om omhoog te kijken naar het onbenut gebied dat voor het oprapen ligt!
We zijn er klaar voor om ook de volgende 50 jaar één van de marktleiders in Nederland te zijn!”